Znajdź czas na zdrowie!

W czasie wolnym od pracy każdy z was cieszy się kilkoma godzinami luzu. Zastanawialiście się kiedyś nad tym, jak można spędzić ten czas? Skupmy się na często powtarzanych słowach ‘brakuje mi czasu’. Czy na pewno? Wszystko to kwestia odpowiedniej organizacji… 

Okazuje się, że brak czasu to bardzo częsta wymówka, by stronić od ćwiczeń i aktywnego spędzania wolnych chwil. Zdrowy tryb życia wymaga poświęceń, owszem. Ale to nie brak czasu jest tutaj czynnikiem negatywnym. Zarzekacie się, że nie macie czasu iść na siłownię, a w rzeczywistości niezwykle zawalony obowiązkami dzień kończy się z piwem, chipsami i pilotem w ręku.

Oczywiście każdy potrzebuje odpoczynku. Ale i na ćwiczenia znajdzie się czas. Myślicie, że nie macie czasu na to, by ćwiczyć i żyć zdrowo? Przekonamy was, że jesteście w błędzie, a od lepszego samopoczucia dzieli was tylko kilka kroków.

473c30b0-5569-4b6f-a7a2-6fdcb02d03c1_20110124044955_Cwiczenia-na-silowni

Organizacja

Niestety, to bardzo trudny, początkowy etap waszych zmagań. Większość uważa, że organizacja to prosta sprawa, a okazuje się, że nie jest to wcale takie łatwe do wykonania. Odpowiednia organizacja to przede wszystkim wasza własna inwencja twórcza względem czasu – w końcu to wy nim dysponujecie i decydujecie, jak go spędzicie. Nawet pracoholicy są w stanie zorganizować sobie odpowiednio czas, by zadbać o regularne ćwiczenia i zdrowszą dietę.

Pochłaniacze czasu

Bardzo dużo czasu ludzie spędzają w Internecie i przed telewizorem. Gry komputerowe, filmy, seriale. Dużo tego. Warto ograniczyć te nawyki. Nikt nie karze wam z nich rezygnować, wystarczy jedynie przejść na medialną dietę i stopniowo dawkować sobie wszystkie przyjemności. Odcinek serialu dziennie wystarczy, nikt nie zmusza was przecież do oglądania całej serii w jeden tydzień.

Pozwoli wam to lepiej gospodarować czasem i szybko  zauważycie, że dzień staje się dłuższy, a wy znaleźliście czas na tyle czynności.

Planuj i działaj

Jeśli zastanowiliście się nad odpowiednią organizacją czasu, to z pewnością ograniczycie pewne rzeczy, by móc zająć się innymi, bardziej aktywnymi formami spędzania czasu.

Jak wdrożyć to w życie? Podzielcie obowiązki na te, które musicie wykonywać każdego dnia np. praca oraz na te, które możecie zrobić raz, dwa czy trzy razy w tygodniu np. seriale, książka, zakupy. W luki czasowe, którymi będziecie dysponować postarajcie się wpleść trening na siłowni lub inną aktywność fizyczną – jazda na rowerze, bieganie, jazda na rolkach.

Mając plan działania, cała reszta będzie znacznie prostsza. Pamiętajcie jednak by w miarę skrupulatnie trzymać się swojego planu. Zbyt częste odskocznie mogą bowiem negatywnie odbić się na całokształcie waszych postanowień.

2

Zmień samochód na rower

Pisaliśmy już o tym. W ciepłe dni warto przesiąść się na rower. Droga do pracy to często niedoceniany sposób na to, by znaleźć czas na aktywność fizyczną i zdrowie. Większość porusza się samochodem, mając do pracy kilkanaście minut piechotą. Zainwestujcie w rower, nie musi być to dzieło sztuki i spędźcie aktywnie ten poranek. Warto spożytkować ten czas aktywnie. Mało tego, pokonanie kilku ulic samochodem w godzinach szczytu może okazać się nie lada wyzwaniem i stratą ogromnej ilości cennego czasu. Rower pomoże wam rozwiązać ten problem.

Regularny trening

Jak widzicie nie trudno jest wygospodarować czas na aktywność fizyczną. Ruch to zdrowie i każdy o tym wie. Skoro znaleźliście już czas to pomyślcie nad siłownią, ewentualnie możecie ćwiczyć w domu – wybór należy do was. Pamiętajcie, że doba nie ma za mało godzin. Wszystko zależy od waszego nastawienia i prawidłowej organizacji czasu. Wystarczą tylko chęci.

Runner woman with heart rate monitor running

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *