Zimno? Ćwicz w domu!

Nie każdy lubi mróz i niskie temperatury. Niektórzy już w grudniu wyczekują pierwszego dnia wiosny. Niestety, zwykle to czas, kiedy większość decyduje się na bezczynne siedzenie w domu przed telewizorem. Nie lubię sportów zimowych – pada stwierdzenie. W porządku… Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by poćwiczyć w domu. 😉

TWOJA siłownia

Mata do ćwiczeń

Mata do ćwiczeń przyda się do dobrej rozgrzewki oraz ćwiczeń rozciągających. Lepiej będzie także robić brzuszki lub ćwiczyć jogę. Mata to poniekąd podstawowy sprzęt do ćwiczeń, który skutecznie chroni przed otarciami i zapobiega niekontrolowanym poślizgom. Nakład finansowy? – Nieduży, a dobra mata, odporna na naprężenia i przetarcia posłuży nawet kilka lat.

Hantle

Hantle to podstawowy sprzęt treningowy. Ze względu na możliwość ich wszechstronnego wykorzystania, każdy powinien posiadać je w domu. Hantle wykorzystuje się do regularnych ćwiczeń siłowych na bicepsy, tricepsy, mięśnie czworoboczne i mięśnie klatki piersiowej. Główna zaleta hantli to fakt, że zajmują bardzo mało miejsca. Uwaga: ćwicząc z hantlami trzeba pamiętać, by nie blokować kolan i łokci w momencie wyprostu, a oddech brać dopiero przy podnoszeniu hantli w górę.

#SPORTI

Skacz na skakance

Skakanka to dla wielu symbol dzieciństwa, o którym warto jednak sobie przypomnieć. Niedrogi przyrząd gimnastyczny doskonale wspomoże w dbaniu o figurę i kondycję. Miej świadomość tego, że skacząc na skakance angażujesz do pracy wszystkie mięśnie: ramiona, barki, przedramiona, pośladki, łydki, uda, brzuch, plecy i klatkę piersiową. Taki prosty przyrząd, a tak wiele możliwości. Bez wątpienia warto ćwiczyć na skakance. Dla przykładu podamy fakt, że około pięć minut na skakance to dla nóg tyle samo, co przebiegnięcie ok. 800 metrów. Zaskoczeni? Kupując skakankę zwróć uwagę na długość, by nie mieć kłopotów podczas ćwiczeń.

Rower stacjonarny

Tęsknisz za jazdą rowerem? Kup rower stacjonarny i ćwicz oglądając ulubiony serial w domowym zaciszu. Rower stacjonarny to niezwykle bezpieczny sprzęt treningowy, gdyż nie obciąża stawów. Doskonale nada się do ćwiczeń aerobowych, ze względu na możliwość utrzymania odpowiedniego tempa jazdy, jak i tętna. jest jednym z bezpieczniejszych sprzętów treningowych, gdyż jazda na nim nie obciąża stawów. Doskonale nadaje się do ćwiczeń aerobowych, bo pozwala na dokładne utrzymanie zarówno tempa jazdy, jak i tętna.

Da się? Oczywiście, że tak. Niewielkie inwestycje pozwolą Wam przekoczować zimę w domu i jednocześnie zadbać o formę. Koniec zmagania się z trudami zimy. Ćwicz w domu. Ciepło, przyjemnie i przede wszystkim skutecznie. 🙂

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *