Trenuj na rowerze stacjonarnym

Rower treningowy ma swoich zwolenników i przeciwników. Każdy powinien jednak docenić możliwość ćwiczenia w domu, czy to przed telewizorem, czy przy ulubionej muzyce. Niektórzy nie potrafią jednak zrozumieć jak można pedałując, stać cały czas w miejscu, zamiast pojechać np. na przejażdżkę po mieście. Kto ma rację? 🙂

Pod względem różnorodności rower stacjonarny nigdy nie zastąpi prawdziwego. Ale i on ma swoje zalety. Nie każdy lubi bowiem miejsca publiczne, inni nie chcą przegapić swojego ulubionego serialu. Ponadto rower stacjonarny umożliwia trening niezależnie od pogody i pory roku. Nie da się ukryć, że osoby mniej cierpliwe szybko się nim znudzą. Wszystko zależy jednak od indywidualnych preferencji.

trenuj na rowerze stacjonarnym

Funkcjonalności roweru stacjonarnego

Rower stacjonarny został wyposażony w licznik kilometrów, co pozwala na określenie liczby kilometrów, którą pokonaliśmy de facto w miejscu. Możemy także regulować tempo i obciążenie kół np. symulować jazdę pod górę. Siodełko i kierownicę ustawiamy jednak zawsze tak, by siedzieć w pozycji wyprostowanej – to po prostu zdrowsze i korzystniejsze dla kręgosłupa niż pochylenie się do przodu.

Korzyści treningu na rowerze stacjonarnym

Jazda na rowerze treningowym to doskonała forma ćwiczeń. Korzyści dla zdrowia, przede wszystkim stawów, jest niezwykle dużo. Ponadto, wbrew pozorom, zakres wykonywanych ćwiczeń na rowerze stacjonarnym może być bardzo duży. Z roweru treningowego korzystać może niemal każdy, niezależnie od kondycji, wieku lub postury. Każdy może dobrać indywidualne preferencje treningu i z czasem, konsekwentnie je zwiększać, podwyższając sobie poprzeczkę. Rower treningowy pozwala na przeprowadzenie treningu w domu o każdej porze dnia lub nocy. Ponadto nie trzeba się martwić warunkami za oknem i można nie rezygnować z ćwiczeń nawet w przypadku brzydkiej pogody.

trenuj na rowerze stacjonarnym

Do największych zalet treningu na rowerku stacjonarnym należy zaliczyć:

  • Lepsza siła i elastyczność mięśni – przede wszystkim mięśnie nóg i pośladków
  • Znaczna poprawa krążenia i pracy serca
  • Wyraźne obniżenie tętna spoczynkowego serca
  • Rośnie objętość płuc i wydolność tlenowa; tkanki są lepiej dotlenione
  • Umocnienie systemu immunologicznego; organizm staje się mniej podatny na wszelkie choroby
  • Poprawa ruchomości stawów
  • Mocniejsze kości i zapobieganie osteoporozie
  • Zalety odchudzające tj. znaczna redukcja tkanki tłuszczowej
  • Lepsze samopoczucie i redukcja stresu
  • Wzmocnienie stawów

Rower stacjonarny to naprawdę dobry wybór. Rzecz jasna, nikt nie każe Wam siedzieć w domu i pedałować przed telewizorem, jeżeli pogoda za oknem sprzyja wycieczce rowerowej np. do lasu. Deszcz i chłód, często zmuszają jednak do zostania w domu. Rower treningowy pozwoli uniknąć sytuacji w której odpuszczamy trening ze względu na niesprzyjające warunki za oknem. Ponadto, warto uświadomić sobie, że rower stacjonarny staje się coraz bardziej popularny, o czym świadczą zajęcia na rowerach treningowych, które prowadzone są w klubach fitness. 😉

Jedno przemyślenie nt. „Trenuj na rowerze stacjonarnym

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *