Sztanga nie tylko dla kulturystów

Ćwiczenia ze sztangą kojarzą nam się przede wszystkim z miejscem na siłowni, gdzie grupka mężczyzn o dobrze rozbudowanej sylwetce podnosi bardzo duże ciężary. Jednak sztanga może również być wdzięcznym sprzętem dla innych ćwiczących, którzy chcą poprawić swoją sylwetkę i spalić tkankę tłuszczową. Ważne, aby poprawnie dobrać obciążenia do swoich możliwości.

sztanga

Początkowe podnoszenia sztangi warto wykonywać przy lustrze, aby kontrolować swoją postawę.

Prawidłowa postawa

Może się wydawać, że w ćwiczeniach ze sztangą nie ma nic trudnego ?. Otóż nic bardziej mylnego. Prawidłowa postawa to niezwykle istotna sprawa. Najlepiej zasięgnąć w tej kwestii porady trenera personalnego przed pierwszym treningiem, aby nie zrobić sobie krzywdy. Ćwiczenia w nieprawidłowej postawie mogą przysporzyć nam kłopotu w postaci kontuzji ?. Początkowe podnoszenia warto wykonywać przy lustrze, aby kontrolować swoją postawę ?. W internecie można znaleźć wiele filmików z instruktarzem ?, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia ze sztangą.

Sztanga – przykładowe ćwiczenia

Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy umiejętnie dobrać obciążenia, a następnie założyć je na gryf. Później możemy zacząć realizować nasz plan treningu. Popularne jest ćwiczenie polegające na robieniu przysiadów ze sztangą. Możemy również wyciskać sztangę, leżąc na ławce ?. Trenerzy polecają też uginanie przedramion w pozycji stojącej. Swoich zwolenników ma ćwiczenie pod nazwą „martwy ciąg”, czyli trzymanie sztangi w pozycji statycznej. Warto dobrać rodzaj ćwiczeń tak, aby sprawiały nam przyjemność ☺, a przy tym nie prowadziły do nadwyrężenia mięśni ?. Odpowiednimi zestawami ćwiczeń służą też trenerzy personalni ?.

pol_pl_obciazenie-zeliwne-czarne-5kg-22583_1

Ważne jest, aby poprawnie dobrać obciążenia do swoich możliwości.

Ćwiczenia w domu

Sztanga jest sprzętem, na którym możemy ćwiczyć zarówno w domu ?, jak i na siłowni. Wystarczy zakupić w sklepie sportowym gryf i obciążenia, aby móc trenować w swoich czterech ścianach. Nie ważne jest miejsce – ważna jest regularność. Aby zobaczyć efekty spalania tkanki tłuszczowej, powinniśmy trenować minimum trzy raz w tygodniu ?. Warto ustalić kolejność ćwiczeń i skrupulatnie pilnować czasu ⏱ każdego z nich. Włączmy więc ulubioną muzykę ?, stwórzmy odpowiedni klimat, a potem sprawdźmy swoje możliwości, ćwicząc ze sztangą. Pamiętajmy, że ten sprzęt jest dla każdego, a nie tylko dla kulturystów ?.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *