Schudnij na rowerze

Aktywność fizyczna to podstawowy krok w stronę szczupłej i zdrowej sylwetki. Wydaje się to banalne, a jednak wiele osób o tym zapomina. Odpowiednio zbilansowana dieta jest istotna, ale nie wsparta wysiłkiem fizycznym nie pozwoli uzyskać oczekiwanych efektów. 

Jazda rowerem wiele nie kosztuje, w zasadzie, jeśli posiadasz rower jest darmowa. Można to robić w każdej chwili i nie trzeba czekać na swoją kolejkę np. w przypadku siłowni. W odchudzaniu na rowerze najważniejsza jest przyjemność z tego płynąca, a w przypadku roweru jest ona bardzo duża.

Istotne korzyści z jazdy na rowerze

Jazda na rowerze świetnie wpływa na układ krążenia – krew jest lepiej dotleniona, co pozwala organizmowi na szybszą i skuteczniejszą regenerację; oprócz tego zwiększa się objętość płuc. Rower doskonale zwiększa także odporność całego organizmu, wzmacniając mięśnie serca i zmniejszając ryzyko nadciśnienia czy żylaków. Na rowerze można spalić naprawdę sporo kalorii. Godzina spokojnej jazdy na rowerze pozwala spalić około 500 kalorii, i to bez większego wysiłku! Systematyczną jazdą poprawisz kondycję, zrzucisz parę kilogramów i odreagujesz stres. Warto zaznaczyć, że 7000 spalonych kalorii to kilogram wagi mniej. Pamiętaj jednak o rozsądku – spalonych kalorii nie można przejeść, bo efektu nie będzie.

pulsometr sportipl

Potraktuj to poważnie

Istnieje kilka opcji. Możesz kupić pulsometr i zacząć jeździć zgodnie z jego wskazaniami, choć zabija to nieco przyjemność z jazdy. Dobrze jest traktować rower jako narzędzie do odchudzania i planować wyjazdy i ściśle trzymać się swoich postanowień. Efekty z pewnością szybko się pojawią. Jazda na rowerze to jednak przede wszystkim przyjemność , dlatego należy pozostawić sobie z jazdy odrobinę przyjemności. Warto wybrać się na przejażdżkę, by np. zobaczyć ciekawe miejsce. Z dnia na dzień obserwować swoją kondycję, ciało i możliwości. W takim przypadku odchudzanie stanie się po prostu efektem ubocznym – bardzo prostym i przyjemnym.

rower, ciekawe miejsce

Kiedy efekty?

Lepiej, gdy przejażdżka trwa dłużej i jest mniej intensywna. Warto więc pedałować w spokojnym, równym tempie – po prostej drodze ok. 15 km na godzinę. Przygodę z odchudzaniem na rowerze należy rozpocząć od krótkich tras, potem stopniowo zwiększać dystans i wysiłek fizyczny. Powolne przyzwyczajanie mięśni do pracy pozwoli bowiem uniknąć zakwasów. Na koniec mała uwaga: Pamiętaj, by podczas jazdy uzupełniać płyny! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *