Jaki sport na jesień?

Jesień już niemalże w pełni, a więc koniec z wakacyjnymi rozrywkami. Czas najwyższy pomyśleć o cieplejszym ubraniu i o sportach, które możemy uprawiać właśnie jesienią. Niższe temperatury i chłodny wiatr wcale nie oznaczają, że trzeba całkowicie zrezygnować z robienia tego, co lubicie. 🙂

jak ryba w wodzie

Jak ryba w wodzie

Pływanie w jeziorze lub nurkowanie w morzu można bez problemu zamienić na kryty basen. Nawet jeśli nie umiesz pływać, wybierz się na basen i rozpocznij naukę pływania. Pływanie to bowiem najlepsza forma ruchu, gdy pogoda nie sprzyja aktywności fizycznej na zewnątrz. Ruch w wodzie poprawia krążenie, zmniejsza obrzęki, wzmacnia mięśnie, modeluje sylwetkę.

Większość basenów ma zbliżony standard. Co prawda woda stanowi obieg zamknięty, ale nowoczesne systemy oczyszczania gwarantują jej czystość bakteriologiczną. Ponadto wszystkie pływalnie są kontrolowane przez Sanepid, więc bez obaw można udać się na basen. To, czy z basenu wrócisz np. z grzybicą stóp, zależy przede wszystkim od ciebie. Jeżeli będziesz przestrzegać pewnych zasad np. odpowiednie obuwie na basen, to nie masz się o co martwić. Oprócz tego, na basen przydadzą wam się także strój kąpielowy oraz okulary.

Turystyka całoroczna

Po górach można chodzić cały rok, a na rolkach i rowerze jeździć do pierwszych przymrozków. Trzeba pamiętać jednak o odpowiedniej odzieży i wymienić ubrania na cieplejsze. Jesień to czas, kiedy do łask wracają polary, kurtki softshell i odzież termoaktywna. Dobre będą też nieprzemakalne i wiatroodporne kurtki z membraną. Przecież po letnich upalnych dniach coraz łatwiej o jesienne deszcze, więc warto się zabezpieczyć, jeśli planujemy aktywność fizyczną podczas chłodnych i deszczowych dni.

Biegnij ile sił w nogach

Podobnie jest z bieganiem. Można biegać nawet w zimie, o ile znajdziecie odpowiednie miejsce. Często chodniki i ścieżki są bowiem zasypane śniegiem. Jeśli jednak znajdziecie ścieżki np. w parkach, gdzie droga jest odśnieżona, to nie ma żadnych przeciwwskazań. Warunkiem ww. jest nadal wyposażenie się w odpowiednią odzież. Jesienią trzeba pamiętać o cieplejszej odzieży i czymś na głowę, na przykład nieprzewiewnej czapce lub opasce.

zabezpiecz się przed zimnem

Ćwicz w domu

Jeśli jednak pogoda nie dopisuje i zniechęca was do wyjścia na zewnątrz, nie załamujcie rąk i zastanówcie się, co możecie zrobić w domu. Oczywiście zawsze można iść na siłownię i tam skorzystać z profesjonalnego sprzętu. Część można jednak zakupić samemu i z powodzeniem korzystać z niego w domu, przy ulubionej muzyce. Kupić możecie wszystko tj. hantle, skakanki, bieżnię elektryczną czy orbitrek. Dla każdego coś innego, a nudy z pewnością nie będzie! W domu możesz także ćwiczyć fitness lub jogę.

Po lecie warto zrobić także przegląd sprzętu rowerowego i poświęcić odrobinę czasu, by zadbać o wymianę niektórych podzespołów. Macie więcej czasu i lepiej zająć się tym teraz, niż na wiosnę, kiedy nagle okażę się, że chcecie wskoczyć na rower, ale drobne usterki uniemożliwią wam przejażdżkę. Jak widać, nawet jesienią macie mnóstwo ciekawych sportowych opcji do wyboru. Nie musicie rezygnować z tego, co lubicie. Należy jedynie zmienić otoczenie lub warunki pracy. 😉

Jedno przemyślenie nt. „Jaki sport na jesień?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *