Jak ćwiczyć z hantlami?

Hantle to doskonałe narzędzia do ćwiczeń, które mogą przynieść multum korzyści niemal każdemu – niezależnie od płci, wieku i kondycji fizycznej. Kluczem do uzyskania oczekiwanych efektów pozostaje w zasadzie tylko odpowiednie dobranie hantli i rozplanowanie ćwiczeń. Jeżeli nadal zastanawiacie się, jak wzmocnić mięśnie rąk, to ćwiczenia z hantlami z pewnością Wam w tym pomogą ?.

od czego zacząć ćwiczenia z hantlami

Hantle do ćwiczeń.

Od czego zacząć?

Na początek należy zaopatrzyć się w odpowiednie hantle ?, z którymi będziecie ćwiczyć. Gdy mowa o ćwiczeniach w domu, warto zastanowić się nad hantlami nylonowymi, które nie zniszczą waszej podłogi. Drugim, bardziej istotnym, krokiem jest przygotowanie planu ćwiczeń ?: zarówno pod względem czasu, jak i mięśni, które planujecie wzmocnić. Pierwsze ćwiczenia z hantlami powinny zajmować około 15-20 minut, dwa-trzy razy w tygodniu. Najbardziej istotna jest regularność i zwiększanie ilości ćwiczeń w miarę wzmacniania się mięśni. Warto także ćwiczyć głównie w tygodniu roboczym, a na weekend zaplanować odpoczynek ?, który zapewni regenerację mięśni. Ćwiczenia z hantlami w domu to połączenie przyjemnego z pożytecznym – np. intensywny trening plus Wasza ulubiona muzyka.

Przykładowy trening:

  • Rozgrzej się. Kilka ćwiczeń aerobowych i rozciągających powinno wystarczyć;
  • Zacznij od najlżejszych hantli i stosunkowo zwiększaj ciężar;
  • Rób przerwy między seriami – około dwie minuty;
  • Należy zawsze wykonywać założoną ilość serii;
  • Pamiętaj, by wszelkie ruchy były spokojne i płynne;
  • Oddychaj spokojnie, nie wstrzymuj oddechu w trakcie ćwiczeń;
  • Nie kończ ćwiczeń gwałtownie, upuszczając hantle na ziemię.
  • W przypadku bólu mięśni, przerwij ćwiczenia i zrelaksuj się;
  • Zachowaj wyprostowaną pozycję ciała.
  • Po zakończeniu ćwiczeń z hantlami, powtórz ćwiczenia rozciągające.

ćwiczenia z hantlami dla kobiet

Ćwiczenia z hantlami dla kobiet

Krąży przekonanie, że z hantlami ćwiczą tylko mężczyźni – bzdura ?. Hantle przeznaczone są także dla płci pięknej a regularne i odpowiednio dobrane ćwiczenia mogą bardzo pomóc w rzeźbieniu kobiecego ciała. Ćwiczenia z hantlami dla pań są bardzo różnorodne i wszystkie mają na celu wysmuklenie ciała. Odpowiedni trening nie zrobi z Was drogie Panie mięśniaka ?, a jedynie pozwoli uwydatnić kobiece kształty.

Przykładowy trening:

  • Weź dwa niewielkie hantle;
  • Stań swobodnie w lekkim rozkroku, z rękami lekko ugiętymi w łokciach;
  • Ręce powinny znajdować się przed udami, a hantle być równoległe do siebie;
  • Robiąc wdech, unieś ręce na wysokość ramion, po czym na wydechu powoli je opuść;
  • Powtórz 2-3 razy.

Zalety ćwiczeń z hantlami

Regularne ćwiczenie hantlami posiada bardzo wiele zalet dla każdego ćwiczącego: pozwalają ćwiczyć niemal wszystkie mięśnie ciała; wzmacniają mięśnie ? i kształtują szczupłą sylwetkę. Wspomagają ciało – mniejsza podatność mięśni na urazy i naciągnięcia; mocniejsze kości, co zapobiega powstaniu osteoporozy. Ponadto ćwiczenia z hantlami połączone ze zdrową dietą pomagają kontrolować ciśnienie i poziom cukru we krwi. Hantle to mały sprzęt dzięki któremu można wykonać bardzo wiele ćwiczeń bez konieczności wychodzenia z domu ?. Nie jest to trudne, a przynosi wiele korzyści. Ćwiczenia z hantlami to po prostu świetny sposób na spalenie zbędnych kalorii i poprawienie wyglądu. Koszt zakupu hantli zależy od ich wagi oraz sposobu wykonania. Zachęcamy do ćwiczeń❕

4 przemyślenia nt. „Jak ćwiczyć z hantlami?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *