Jak ćwiczyć na skakance?

Jednym z najlepszych ćwiczeń, która pozwolą wam zachować piękną sylwetkę, jest zapomniane przez wielu skakanie na skakance. Choć większości skakanka kojarzy się przede wszystkim z  dziecięcą zabawą, to warto pamiętać o tym, że ta ‘zabawka’ umożliwia ćwiczenia rozwijające układ krążeniowy, wzmacniające serce oraz mięśnie. Ten prosty, tani i rozrywkowy rodzaj aktywności, wykonywany we właściwy sposób przynosi zaskakujące korzyści dla całego ciała. 

Nie wierzysz? Przekonaj się sam… 😉

dlaczego warto cwiczyc ze skakanka

Dlaczego warto ćwiczyć ze skakanką?

W dzieciństwie niemalże każdy choć raz spróbował zabawy ze skakanką. Atrakcyjna forma zabawy pozwalała dzielić ją z kilkoma przyjaciółmi w tym samym momencie. Z czasem wszyscy jednak zapomnieli, że skakanka to także doskonałe i proste ćwiczenie, które w dobie nowoczesnych rozwiązań po prostu zaczęło kojarzyć się z nudą oraz infantylnością. A to błąd!

Powracając do porzuconego przed laty sposobu na aktywne spędzanie wolnego czasu, warto na nowo odkryć jego zalety o dostarczyć ciału licznych korzyści płynących z posiadania skakanki. Pamiętajcie, że skakanie na skakance to nie tylko ćwiczenia aerobowe, lecz również bezkonkurencyjny sposób na zbudowanie i wzmocnienie waszych mięśni oraz poprawę elastyczności całego ciała. Co więcej skakanka zwiększy waszą wytrzymałość względem wysiłku fizycznego. Mając do dyspozycji skakankę oraz nieco wolnej przestrzeni, możecie wykonywać trening w każdej wolnej chwili, gdy tylko przyjdzie wam na to ochota. Badania specjalistów wykazały, że skakanie na skakance przez 10 minut jest równoważnie półgodzinnemu biegowi, w kwestii poprawy wydolności układu sercowo-naczyniowego oraz eliminacji tłuszczu. Warto zaznaczyć, ze półgodzinny intensywny trening ze skakanką pozwala spalić aż od 300 do nawet 400 kalorii.

Jak skakanka wpływa na zdrowie?

Wystarczy spojrzeć na sportowców, którzy regularnie ćwiczą z tym akcesorium. Skakanie ze skakanką fenomenalnie rozwija drogi oddechowe oraz zwiększa powierzchnię oddechową płuc. Nawet zaledwie kilka minut ćwiczeń dziennie oddziałuje korzystnie na pracę układu krwionośnego. Prosty trening rozwija łydki, uda a także angażuje ramiona, barki, ujędrnia pośladki i biodra. Gimnastyka z wykorzystaniem skakanki to również doskonały sposób na zapobieganie osteoporozie.

pol_pl_Skakanka-skora-832382-Quick-Skip-II-Spokey-42996_1

Od czego zacząć przygodę ze skakanką?

Jeśli zdecydujecie się wprowadzić ćwiczenia ze skakanką do waszego codziennego planu zajęć, koniecznie zaopatrzcie się w wiązane obuwie sportowe, które będzie dobrze pochłaniać wstrząsy, oraz wygodny strój, przylegający do ciała i pozbawiony wystających elementów, takich jak np. kaptur. Warto pamiętać także o związaniu długich włosów oraz wyznaczeniu odpowiedniej przestrzeni do treningu.

Pierwsze kroki w ćwiczeniach ze skakanką to przede wszystkim konieczność utrzymania odpowiedniej pozycji –  głowa powinna być wyprostowana a wzrok skierowany na wprost. Trzeba także uważać na proste plecy i lekko ugięte kolana oraz trzymać łokcie blisko ciała. W celu obrócenia skakanki należy wykorzystać pracę nadgarstków, nie całych ramion (co jest częstym błędem), które powinny pozostawać rozluźnione. Oprócz tego podczas wykonywania podskoków na wysokość 3-4 centymetrów sugerujemy wybijać się i lądować na przedniej części stóp.

Kilka ćwiczeń na początek

Jeśli prawidłowe wykonanie podstawowych skoków na skakance nie sprawia wam problemu, to otwiera się przed wami szereg możliwości urozmaicenia treningu. Jedną z nich jest podskok z podwójnym obrotem skakanką.  Warto także wykorzystać skakankę do ćwiczeń na podskoki z unoszeniem kolan do góry; można spróbować dotknąć piętami pośladków, podczas każdego skoku. Sposobem na jeszcze efektywniejsze wzmocnienie mięśni oraz rozwijanie równowagi jest natomiast trening na jednej nodze. Zachęcamy także do ćwiczeń ze skakanką podczas biegu truchtem.

pol_pl_Skakanka-z-obciazeniem-832384-Pump-Spokey-42995_1

Jak widać skakanka to doskonałe akcesorium, które pozwoli ci doprowadzić się do wymarzonej formy. Potraktuj ćwiczenia ze skakanką z należytą uwagą a osiągniesz naprawdę zdumiewające efekty. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą skakanek w naszym sklepie internetowym – z pewnością każdy z was znajdzie coś dla siebie.

 

 

 

3 przemyślenia nt. „Jak ćwiczyć na skakance?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *