Domowa siłownia

Wysportowane ciało to marzenie większości z nas. Przede wszystkim latem, gdy oddajemy się kąpielom słonecznym. Siłownia może okazać się dla większości sporym wydatkiem na dłuższą metę. Nie każdy ma też do nich dostęp. To jednak wcale nie oznacza, że nie możecie zadbać o formę… 

Nie każdy ma czas i fundusze na to, by regularnie chodzić na siłownię lub do fitness clubu. Wszyscy jesteśmy zapracowanymi ludźmi. Czasem, po całym, męczącym dniu pracy najzwyczajniej w świecie nie chce nam się ruszać z domu. Jak temu zaradzić? Można urządzić sobie własną siłownię w domu i wcale nie trzeba wydawać na to fortuny.

Pierwsze kroki

Decydując się na urządzenie mini siłowni we własnym domu wcale nie musisz posiadać specjalnego pomieszczenia, przeznaczonego tylko do ćwiczeń. Miejsce możesz wygospodarować praktycznie wszędzie. Możesz ćwiczyć w salonie albo w większej sypialni. Ważne jest, żeby sprzęt nie zajmował dużo miejsca i dało się go w miarę szybko schować.

cwiczenia-forma

Jeśli zdecydujecie się na zakup większej ilości sprzętu do ćwiczeń wówczas dopiero warto zastanowić się nad konkretnym miejscem w domu, gdzie umieścicie cały swój dobytek do ćwiczeń. Oczywiście im większa przestrzeń, tym łatwiej rozmieścić wam będzie urządzenia treningowe. Pamiętajcie jednak, że w domowej siłowni nie liczy się tylko uzyskana przestrzeń, a także sprzęt do ćwiczeń, który postanowicie tam umieścić. Piwnica, strych, garaż… Ważne, aby warunki w domowej siłowni były jak najbardziej komfortowe.

Niezbędne elementy wystroju

Tutaj krótko. Zagospodarowaną przestrzeń warto uzupełnić w lustro, co pomaga większości podczas ćwiczeń. Warto zainwestować także w wykładzinę podłogową – najlepiej z antypoślizgowego materiału, co zwiększy bezpieczeństwo waszych ćwiczeń. Ponadto trzeba pomyśleć o muzyce, która będzie umilać wam czas w trakcie wysiłku. Chyba nikt z was nie lubi ćwiczyć w kompletnej ciszy.

Sprzęt w domowej siłowni

Decydując się na kilka podstawowych akcesoriów do ćwiczeń w dość krótkim czasie będziecie mogli wyraźnie poprawić swoją kondycję i sylwetkę.

Podstawowy sprzęt treningowy stanowią hantle. Ze względu na swoją uniwersalność w ćwiczeniach, powinny obowiązkowo znaleźć się w waszej domowej siłowni. Hantle służą bowiem do regularnych ćwiczeń siłowych na bicepsy, tricepsy, mięśnie czworoboczne i klatki piersiowej. Możecie wykorzystać je także do ogólnych ćwiczeń wzmacniających mięśnie. Ich dodatkową zaletą, którą z pewnością docenicie, jest fakt, że zajmują stosunkowo niewiele miejsca. Dla wytrwałych i chcących rozwijać swoją sylwetkę polecamy hantle z regulacją obciążenia. Ćwicząc z hantlami pamiętajcie jednak, żeby nie blokować kolan i łokci podczas wyprostu, a oddech brać przy podnoszeniu hantli w górę.

han

Do ćwiczeń rozciągających przyda wam się mata do ćwiczeń. To kolejny podstawowy element waszej siłowni, który uchroni was przed otarciami i niekontrolowanymi poślizgnięciami. Mata przyda wam się m. in. do brzuszków, pilatesu, jogi i ćwiczeń kręgosłupa. Warto zainwestować w dobrą matę, która nie pochłania wilgoci i jest odporna na naprężenia i przetarcia – taki produkt posłuży wam przez długie lata.

Kolejnym elementem powinno być niezwykle proste w obsłudze, lekkie i niewielkie urządzenie treningowe jakim jest twister. Systematyczne treningi na twisterze pomogą wam odzyskać kondycję i wyćwiczyć mięśnie skośne brzucha, nie zapominając o pozbyciu się zbędnych boczków z okolic talii. Pamiętajcie jednak, że podczas ćwiczeń kręci się tylko dolną częścią ciała – biodra i nogi. Tułów, ramiona i głowa powinny pozostać nieruchome. Niestety, większość o tym zapomina.

Być może was to zaskoczy, a może po prostu przyznacie nam rację. W waszej siłowni zamontujcie niewielki hak, na którym powiesicie skakankę. Dla wielu skakanka jest symbolem dzieciństwa. Nie można jednak zapominać o jej doskonałych właściwościach podczas ćwiczeń. Skacząc na skakance angażujecie bowiem do pracy wszystkie mięśnie. Ten niedrogi przyrząd świetnie sprawdzi się w odzyskaniu figury i kondycji. Dziesięć minut skoków na skakance działa tak samo skutecznie na nogi, co przebiegnięcie niemal dwóch kilometrów. Niemożliwe? A jednak…

A teraz nieco bardziej zaawansowany sprzęt. Rower stacjonarny będzie jednym z bezpieczniejszych sprzętów treningowych, który zakupicie, gdyż jazda na nim nie obciąża stawów. Doskonale nadaje się do ćwiczeń aerobowych, bo pozwala na dokładne utrzymanie zarówno tempa jazdy, jak i tętna. Wybierając rower treningowy zwróćcie uwagę na skalę regulacji oporu, która umożliwi wam efektywniejszy trening.

ͼÏñ 009

Warto kupić także orbitrek, który jest połączeniem roweru treningowego i steppera. Ruchy wykonywane na orbitreku przypominają połączenie biegania, jazdy na nartach i rowerze, a także marszu w górach. Jest to klasyczne urządzenie do treningu typu kardio. Na dobrym orbitreku z regulacją tempa i obciążenia możecie przeprowadzić cały trening: rozgrzewkę, trening właściwy i ćwiczenia odprężające na koniec.

Sugerujemy także zaopatrzenie się w piłkę gimnastyczną. Początkowo wykorzystywana przez fizjoterapeutów, obecnie podstawowe wyposażenie każdego klubu fitness. Ćwiczenia na piłce gimnastycznej są nie tylko skuteczne, ale i przyjemne; to idealna alternatywa dla tych, którzy postanowili pracować nad sylwetką w domu.

Po co w domu siłownia?

Osoby prowadzące intensywny tryb życia, które mają zbyt wiele obowiązków, nie zawsze znajdują czas, aby regularnie uczęszczać na siłownię. Są i tacy, którym nie pasuje trening w obecności innych ludzi. Dla innych karnet na siłownię lub do klubu fitness to z kolei spory wydatek. Dlatego coraz więcej osób pragnących poprawić swoją kondycję i wygląd, decyduje się na stworzenie swojej własnej domowej siłowni. W takim miejscu będziecie mogli trenować w spokoju, kiedy tylko znajdziecie na to czas i ochotę. Mało tego stworzenie we własnym domu takiego miejsca nie jest wcale tak trudne i kosztowne, jakby się mogło wydawać.

3 przemyślenia nt. „Domowa siłownia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *