Bieganie jesienią w deszczowe dni

Masz ochotę pobiegać, ale za oknem widzisz deszcz i czujesz wręcz chłód jesiennego wiatru? Przygotowaliśmy kilka istotnych porad, które pozwolą Ci nie rezygnować z biegania i uchronią Twój organizm przed nieprzewidzianymi chorobami. Uwierzcie nam na słowo – bieganie w deszczu może sprawić dużo przyjemności. 

Dla większości upragniony weekend to czas na trening. Planujecie nadrobić biegowe zaległości z tygodnia, ale zarówno temperatura jak i opady deszczu zupełnie psują wasze zmagania? Nie warto załamywać nóg i przejmować się złą pogodą. Zresztą dla prawdziwego biegacza pogoda nie stanowi przeszkody, a ta jesienna również ma swoje zalety. 🙂

Gorsze warunki mogą sprzyjać treningowi

Warto uświadomić sobie, że opór stawiany silnym podmuchom wiatru pozwala spalić multum kalorii. Co więcej, ze względu na chłodne temperatury, organizm będzie potrzebował więcej energii, by utrzymać stałą temperaturę ciała. Mało tego, naukowcy udowodnili, że chłód w połączeniu z odpowiednią intensywnością wysiłku skutkuje szybszym odprowadzaniem krwi z różnych części ciała do mięśni, co dodatkowo podkręca metabolizm i ujędrnia ciało.

bieganie w deszczu

Dobrze się ubierz

Jeśli chcesz, by trening w niskiej temperaturze i deszczu był nie tylko efektywny, ale i bezpieczny dla zdrowia musisz się dobrze do niego przygotować. Ubiór to podstawa. Odpowiednio dobrany strój uchroni Cię przed przeziębieniem i kontuzjami, o które podczas takiej pogody nietrudno.

Istotne są oczywiście dobre, nieprzemakalne i nieślizgające się buty do biegania. Wybierz takie z dobrą podeszwą o trailowym charakterze i membraną GTX, co pozwoli ustrzec Twoje stopy przed wilgocią. Upewnij się, że za każdym razem sięgasz po długie skarpety, bowiem wychłodzenie ścięgien Achillesa bardzo zwiększa ich podatność na kontuzje, a nawet zerwanie.

Najlepszym strojem z pewnością będzie odzież termoaktywna, na którą warto narzucić lekką kurtkę przeciwdeszczową. Takie połączenie chroni przed wilgocią i wychłodzeniem, ale i przegrzaniem organizmu (co w trakcie jesiennej aury również może się zdarzyć) – pamiętajcie, że odzież termiczna w przeciwieństwie do bawełnianej, odprowadza pot i nie podrażnia skóry. Należy zadbać również o odpowiednie nakrycie głowy – w przypadku deszczu sugerujemy wybrać czapkę z daszkiem.

bieganie jesienią

Odżyw organizm

Wszystko na nic, jeśli się źle się odżywiasz. Zadbaj więc o odpowiednią dietę i nie wychodź na trasę z pustym żołądkiem. Bogaty w węglowodany posiłek doda Ci energii i rozgrzeje organizm. Pamiętajcie, że jesień to także czas, gdy organizmowi potrzebna jest szczególnie duża ilość witamin. Warto wbić sobie do głowy jedną, bardzo ważną zasadę – tylko dobrze odżywiony organizm będzie w pełni sprawny i gotowy do treningu. Powodzenia! 😉

3 przemyślenia nt. „Bieganie jesienią w deszczowe dni

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *