Biegaj z głową !

Biegacze i joggerzy, przywitała nas wiosna❕ Czy wróciliście już do codziennych treningów? A może w ogóle go nie przerywaliście? Dla tych, którzy kontynuują trening i dla tych, którzy dopiero zaczynają – kilka porad, jak biegać, by się nie zabiegać ?.

Jogging i bieganie stały się na przestrzeni lat bardzo popularne. Opaska sportowa na ramię do smartfona ? i trening z ulubionymi nutami na świeżym powietrzu jak znalazł. Bardzo dużo osób, które już biega i użytkownicy, którzy dopiero zaczynają przygodę z bieganiem, zdają się jednak popełniać dużo błędów, przez które narażają swoje ciało na kontuzje ?.

Etui naramienne na telefon.

                                                                                            Etui naramienne na telefon.

Dobierz tempo

By nie zniechęcić się do biegania, pamiętaj, że nie każdy może i zostanie drugim Boltem ?. Nie ma się gdzie śpieszyć, zwłaszcza, jeżeli dopiero rozpoczynasz tego rodzaju aktywność. Nawet, jeżeli wydaje Ci się, że biegniesz zbyt wolno, nie staraj się przyspieszać, bo bez wątpienia szybko skończysz swój trening. Biegacze! Odpowiednie tempo to podstawa. Aby się nie przeforsować zaleca się biegać w tempie konwersacyjnym. Brzmi skomplikowanie❔ Na czym to polega? Mimo przyspieszonego oddechu podczas biegu jesteś w stanie, np. odbyć krótką rozmowę. Sprawi to, że serce ? nie będzie się zbyt szybko przemęczać, a krew będzie i tak pulsować na tyle szybko, by dostarczać tlen do mięśni. Co więcej, nie wpadniesz w zadyszkę i szybciej zrobisz postępy❕

Regularnie, lecz niezbyt często

⚠ Początkujący biegacze nie powinni biegać za często. Codzienny trening w ich przypadku nie jest wskazany. 3/4 razy w tygodniu w zupełności wystarczy, by w niedługim czasie ujrzeć pierwsze efekty. Po co przerwy❔ Po to, by organizm mógł się regenerować. U osób zaczynających bieganie, trening każdego dnia może wpływać na zbyt duże zmęczenie ? i kontuzje.

Uwaga: Mało kto wie, że na początku treningu biegowego, bardziej istotny jest czas, a nie dystans jaki pokonujemy podczas biegania. Nie ustalaj więc, że przebiegniesz 5 kilometrów, a wybierz czas, który planujesz poświęcić na bieg. Ustaw stoper i do dzieła.

Rozgrzewka.

                                                                                           Rozgrzewka przed bieganiem to podstawa.

 

Nie przerywaj biegu

Najważniejsza zasada to nie przerywać biegu. Poczułeś, że tracisz oddech❔ To nie koniec świata! Po prostu zwolnij. A jeżeli nadal nie będziesz mógł komfortowo oddychać, zmień bieg na marsz, ale w żadnym przypadku nie zatrzymuj się. Po chwili oddech powinien się uregulować, a Ty będziesz mógł spokojnie kontynuować bieg.

Uwaga: Po biegu powinno się stopniowo obniżać wysiłek dlatego pod koniec treningu przejdź do marszu. Zaleca się, by iść na tyle długo aż oddech się unormuje.

Na koniec przypominamy o odpowiedniej rozgrzewce, która jest nieodzownym aspektem każdego treningu i przygotuje ciało do wzmożonego wysiłku. Bez rozgrzewki bieg może skończyć się dosyć szybko, np. kontuzją lub nadwyrężeniem mięśni. Nie można zapominać także o odpowiednim obuwiu ?.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *